ΠΡΟΣΟΧΗ: Τι παρενέργειες προκαλεί η υπερκατανάλωση πρωτεϊνών;;

82

Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για τον οργανισμό μας, καθώς βοηθούν στην αποκατάσταση των μυών, ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, συμβάλλουν στην παραγωγή ορμονών και ενζύμων και μας χορταίνουν για αρκετή ώρα.

Πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά πρωτεΐνες, τι θα συμβεί όμως αν ξεπεράσουμε τα όρια της προτεινόμενης ημερήσιας κατανάλωσης;

Η αυξημένη κατανάλωση πρωτεϊνών συμβάλλει μεν στην αύξηση της μυϊκής μάζας μπορεί δε να καταπονήσει τα νεφρά μας, καθώς πασχίζουν να διασπάσουν την επιπλέον ποσότητα του θρεπτικού συστατικού.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ο οργανισμός μας δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει τις πρωτεΐνες μεμονωμένα για την παραγωγή ενέργειας. Έτσι, το θρεπτικό συστατικό θα πρέπει να συνδυάζεται με μικρή ποσότητα υδατανθράκων ώστε να διευκολύνεται ο μεταβολισμός του.

Πόσες πρωτεΐνες χρειαζόμαστε καθημερινά

Χρειαζόμαστε κατά μέσο όρο 0,8 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά κιλό σωματικού βάρος. Οι ειδικοί συνιστούν να καλύπτουμε το 10-35% των ημερήσιων θερμίδων που καταναλώνουμε με πρωτεΐνες.

Ενδεικτικά:

Προτεινόμενη ποσότητα πρωτεϊνώνανά ηλικία
Ηλικία Γραμμάρια την ημέρα
Παιδιά 1-3 ετών 13
Παιδιά 48 ετών 19
Παιδιά 913 34
Κορίτσια 1418 ετών 46
Αγόρια 1418 ετών 52
Γυναίκες 1970+ 46
Άντρες 1970+ 56

Ορισμένες υπο-ομάδες, όπως άτομα που αναρρώνουν μετά από χειρουργική επέμβαση και εγκυμονούσες, πρέπει να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες πρωτεϊνών. Από την αυξημένη κατανάλωση πρωτεϊνών ενδέχεται να ωφεληθούν επίσης τα μεγαλύτερης ηλικίας άτομα.

Αν σας άρεσε το άρθρο , κάντε Like στη σελίδα μας

Focus Music το καλύτερο ραδιόφωνο

Πηγή: onmed.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here