Σε αλλαγή του τρόπου χρήσης των δεδομένων των χρηστών προχώρησε το Facebook

51

Σε μια πλειάδα αλλαγών προχώρησε το Facebook με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις αρχές προστασίας των καταναλωτών να εκφράζουν την ικανοποίησή τους

 

Πρόκειται για νέους επικαιροποιημένους όρους του Facebook, οι οποίοι εξηγούν πλέον σαφώς τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών της για να καταρτίσει το «προφίλ» τους, έτσι ώστε να διευκολύνει στη συνέχεια τη στοχευμένη προβολή διαφημίσεων.

Το Facebook θα συμπληρώσει τους όρους παροχής των υπηρεσιών του με ένα κείμενο, που θα εξηγεί ότι δεν χρεώνει τους χρήστες για τις υπηρεσίες του, αλλά αυτοί, ως αντάλλαγμα, συμφωνούν να μοιράζονται τα δεδομένα τους και να εκτίθενται σε εμπορικές διαφημίσεις.

Στο εξής, οι όροι του Facebook θα εξηγούν σαφώς ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας βασίζεται στην πώληση στοχευμένων διαφημιστικών υπηρεσιών στους εμπόρους, με τη χρήση των δεδομένων από τα προφίλ των χρηστών του.

Μέσα από τις υπηρεσίες του Facebook περιγράφονται λεπτομερώς οι νέοι όροι που βασίζονται στη χρήση των δεδομένων των χρηστών του και τις οποίες πωλεί σε τρίτους, καθώς επίσης τον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι καταναλωτές να κλείσουν τους λογαριασμούς τους και τους λόγους για τους οποίους μπορούν να απενεργοποιηθούν οι λογαριασμοί.

Οι εξελίξεις αυτές, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν, επήλθαν ύστερα από διασάφηση του επιχειρηματικού μοντέλου του Facebook προς τους χρήστες, σε γλώσσα κατανοητή και απλή.

Ποιες οι επιπλέον αλλαγές

Παράλληλα το Facebook μπήκε στη διαδικασία και τροποποίησε τα εξής:

– την πολιτική του όσον αφορά τον περιορισμό της ευθύνης, καθώς τώρα αναγνωρίζει την ευθύνη του σε περίπτωση αμέλειας, για παράδειγμα αν κάποια δεδομένα έγιναν αντικείμενο κατάχρησης από τρίτους

– τη δυνατότητά του να μεταβάλλει μονομερώς όρους και προϋποθέσεις, περιορίζοντάς την στις περιπτώσεις στις οποίες οι αλλαγές είναι εύλογες, ενώ παράλληλα λαμβάνεται υπόψη και το συμφέρον του καταναλωτή

– τους κανόνες σχετικά με την προσωρινή διατήρηση του περιεχομένου που έχει διαγραφεί από τους καταναλωτές. Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να διατηρηθεί μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις —για παράδειγμα, προκειμένου να συμμορφωθεί με αίτημα αναγκαστικής εκτέλεσης από μέρους κάποιας αρχής— και για μέγιστο διάστημα 90 ημερών σε περίπτωση τεχνικών λόγων

Το Facebook θα ολοκληρώσει την υλοποίηση όλων των δεσμεύσεών του το αργότερο έως τα τέλη Ιουνίου 2019. Η Επιτροπή και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών θα παρακολουθούν την υλοποίηση. Εάν το Facebook δεν τηρήσει τις δεσμεύσεις του, οι αρχές προστασίας των καταναλωτών μπορούν να αποφασίσουν να προσφύγουν σε μέτρα επιβολής, στα οποία περιλαμβάνονται και κυρώσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: newsit.gr