Χαράτσι ακόμα και στα καλλυντικά επιβάλλει το υπουργείο Υγείας!

148

Χαράτσι επιβάλλει σε όλα τα καλλυντικά που κυκλοφορούν και διατίθενται στην Ελλάδα, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας με τίτλο «Εκσυγχρονισμός και Αναμόρφωση Θεσμικού Πλαισίου Ιδιωτικών Κλινικών, Σύσταση Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, Σύσταση Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών και λοιπές διατάξεις»

 

Με τη νέα ρύθμιση, τα καλλυντικά προϊόντα επιβαρύνονται με εισφορά 1% επί της καθαρής χονδρικής τιμής πώλησής τους. Το κλιμακούμενο αυτό ποσοστό αυξάνεται προοδευτικά ανάλογα με την αύξηση του ποσού των ετησίων χονδρικών πωλήσεων. Υπόχρεοι καταβολής είναι οι παραγωγοί, οι αντιπρόσωποι ή οι εισαγωγείς.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το τέλος ορίζεται ως τέλος ετοιμότητας των υπηρεσιών του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκου (ΕΟΦ) για τη διεξαγωγή ποιοτικών ελέγχων και για τη δέουσα εποπτεία της αγοράς. Ο ΕΟΦ θα αποκτήσει, έτσι, την οικονομική δυνατότητα να αντεπεξέλθει με επάρκεια στις ανάγκες εποπτείας της αγοράς μέσω της στελέχωσης με ειδικευμένο προσωπικό, της προμήθειας σύγχρονου εξοπλισμού και μέσω ανάλυσης, της κάλυψης των δαπανών της υπηρεσίας και των εξόδων των δειγματοληψιών και επιθεωρήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι τα καλλυντικά προϊόντα πρέπει να έχουν γνωστοποιηθεί στον ΕΟΦ ή πιστοποιηθεί βάσει των κείμενων διατάξεων. Πριν από τέσσερις περίπου μήνες, ο ΕΟΦ προχώρησε σευποχρεωτική ανάκληση 74 προϊόντων καλλυντικών ως προληπτικό μέτρο για την προάσπιση της Δημόσιας Υγείας. Μεταξύ των επίμαχων καλλυντικών υπήρχαν αντηλιακά, μάσκες προσώπου, βερνίκια, κραγιόν, κρέμα για μωρά, αλλά και προϊόντα μπάνιου όπως σφουγγάρια με σαπούνι, μαλακτικά, λοσιόν και άλλα.

Επίσης, μόλις πριν από ένα μήνα, ο ΕΟΦ προειδοποίησε για άλλα 29 προϊόντα μεταξύ των οποίων και καλλυντικά. Τα προϊόντα αυτά δεν είχαν αξιολογηθεί από τον ΕΟΦ ως προς την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα που προβάλλουν, δεν διέθεταν σχετική έγκριση του ΕΟΦ (ως φάρμακα) και δεν είχαν γνωστοποιηθεί ή πιστοποιηθεί βάσει των κείμενων διατάξεων (ως συμπληρώματα διατροφής, καλλυντικά και ιατροτεχνολογικά προϊόντα).