Υγεία: Διαβήτης και απαγορευμένες διατροφικές συνήθειες.

479

Πρόκειται για ένα πολύ καίριο και ευαίσθητο για την υγεία τους ζήτημα, μιας και μια λάθος διατροφική συνήθεια μπορεί να προκαλέσει σημαντική έως και ανεπανόρθωτη βλάβη στην υγεία τους.

 

Υγεία: Διαβήτης και απαγορευμένες διατροφικές συνήθειες

 

Παρακάτω θα δείτε ποιες τροφές ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να καταναλώνει κανείς εφόσον πάσχει από διαβήτη.

«Έτοιμα» γεύματα

Μπορεί τα έτοιμα γεύματα (που απλώς θέλουν απόψυξη) να είναι μια πολύ εύκολη και ξεκούραστη λύση, όμως είναι μια επιλογή καταστροφική για όσους πάσχουν από διαβήτη.

Ο λόγος δεν είναι άλλος από τα υψηλά επίπεδα λιπαρών και σακχάρων που περιέχουν τα γεύματα αυτά, λόγω των συντηρητικών που έχουν.

Ο βασικός, όμως, λόγος είναι η «κρυφή» ζάχαρη που περιέχουν και η οποία δεν αναγράφεται στις συσκευασίες τους, όπως η φρουκτόζη, ενώ είναι πολύ φτωχά σε πρωτεΐνες και πλούσια σε θερμίδες, ανεβάζοντας τα τριγλυκερίδια.

Δημητριακά με ζάχαρη

Τα κορν φλέικς αλλά και οι υπόλοιποι τύποι δημητριακών που συνηθίζουμε να τρώμε για πρωινό είναι πολύ βλαβερά για τους διαβητικούς, λόγω των σακχάρων που περιέχουν.

Μπορεί να προωθούνται ως νιφάδες καλαμποκιού, όμως περιέχουν και ζάχαρη που ανεβάζει τα ήδη αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα των διαβητικών.

Η περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη μπορεί να φτάσει ακόμα και το 60%. Ένα φρέσκο φρούτο ή μια φέτα ψωμιού σκέτη είναι πολύ καλύτερα για τον οργανισμό.

Αλμυρά σνακς

Πατατάκια, χάμπουργκερ, διάφορα ορεκτικά είναι πραγματικά επικίνδυνα (και) για τους διαβητικούς, κυρίως λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αλάτι.

Επειδή είναι διπλοτηγανισμένα τα λιπαρά που περιέχουν είναι δύο φορές περισσότερα από τις άλλες τροφές κάτι που τα καθιστά ιδιαίτερα βλαβερά και επικίνδυνα για τους διαβητικούς και όχι μόνο.

Ειδικότερα για τους διαβητικούς, που έχουν την τάση να πάσχουν από καρδιαγγειακά νοσήματα, το αλάτι και τα υψηλά λιπαρά κάνουν μεγάλη ζημιά. Εάν θέλετε κάποιο ορεκτικό προτιμήστε κάποια λαχανικά ωμά ή αποξηραμένα φρούτα.

Αλλαντικά

Αποφεύγετε αλλαντικά, όπως τα λουκάνικα και το μπέικον, λόγω των ακόρεστων λιπαρών που περιέχουν.

Το βάρος που μπορεί να προσλάβει ο διαβητικός από την κατανάλωσή τους είναι ιδιαίτερα επιβλαβές.

Προκαλείται από την υπερβολική κατανάλωση σακχάρων και λιπών και προκαλεί διακοπή της έκκρισης ινσουλίνης, απώλεια ευαισθητοποίησης των ιστών στην ινσουλίνη και το λεγόμενο «μεταβολικό σύνδρομο».

Τι είναι προτιμότερο να καταναλώστε; Άπαχο ζαμπόν ή ψητό χοιρινό κρέας.

Προμαγειρεμένο ρύζι

Όλοι συναντάμε τα ράφια των σουπερμάρκετ τσάντες από προμαγειρεμένο ρύζι. Εύκολα και γρήγορα, μερικές φορές αρκεί να τα περάσετε στο φούρνο μικροκυμάτων για να το καταναλώσετε χωρίς καθυστέρηση.

Ο λόγος για τον οποίο οι διαβητικοί πρέπει να αποφεύγουν τον συγκεκριμένο τύπο ρυζιού είναι επειδή αφαιρείται μεγάλο μέρος των ινών του και ο γλυκαιμικός δείκτης αυξάνεται σημαντικά (το ρύζι basmati έχει γλυκαιμικό δείκτη (GI) 50, όταν ένα γρήγορο μαγειρικό ρύζι λιγότερο από 6 λεπτά έχει GI στα 87).

Προτιμήστε ρύζι ολικής άλεσης ή basmati.

Πατάτες

Η πατάτα μπορεί να είναι επιζήμια για την υγεία ενός ατόμου με διαβήτη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι πατάτες περιέχουν άμυλο που, ανάλογα με τη διάρκεια του μαγειρέματος, μπορούν να αρχίσει να κόβεται σε μικρά μόρια και σάκχαρα. Ειδικά ο πουρές πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγεται.

Προτιμήστε τις στον φούρνο ή στον ολόκληρες στον ατμό.

Επιδόρπια με ζάχαρη

Φυσικά και τα επιδόρπια αυτά έχουν ένα πολύ μεγάλο «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ» για τους διαβητικούς.

Περιέχουν ζάχαρη και κρυφά σάκχαρα που καθιστούν ακόμα πιο δύσκολη την απορρόφησή τους από τον οργανισμό ενός διαβητικού.

Ακόμα και μέσα σε μια ώρα από την κατανάλωσή τους, προκαλούν μεγάλη αύξηση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Προτιμήστε καλύτερα ένα φρούτο εποχής.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here